poniedziałek, 10 listopada 2014

Recenzja książki "Leksykon symboli tarota"

Zapraszam Was do przeczytania recenzji książki  Tomasza Sumy "Leksykon symboli tarota"


Dzięki uprzejmości Forum Kartylosu.pl, oraz wydawnictwu Studio Astropsychologii mogłam przeczytać, oraz zapoznać się bliżej z książką Tomasza Sumy "Leksykon symboli tarota".




Autor książki opisuje w niej szczegółowo symbolikę kart tarota, tych najbardziej popularnych tj. Tarot Crowleya, Rider Waite'a, Marsylski, oraz dla mnie nieznanej talii Hermetic.
Symbole opisywane są szczegółowo, alfabetycznie - co ułatwia odnalezienie szukanej przez nas grafiki. Autor skupił sie nie tylko na znaczeniach symboli, ale także umieścił opis omawianej karty. Ciekawostką może być fakt, iż w zależności jakiej talii używamy karty mogą różnić się znaczeniem...







Dodatkowym atutem książki jest umieszczenie przez Autora wpisów dotyczących znaków zodiaku, który jest przynależny do danej karty jak i żywiołu który nią kieruje... Książka wprowadzi nas w tajniki symboli, pozwoli zrozumieć głębszy sens kart, lepszy odczyt, głębszą interpretację.
Uważam iż książka jest warta uwagi, prześledzenia, zagłębienia się w nią; jednak czuje taki mały niedosyt, brakuje mi tutaj ilustracji omawianych kart.
Mimo iż tarotem interesuje się od dłuższego czasu musiałam sięgać po inne materiały, aby sprawdzić "o czym mowa". Merytorycznie książka przygotowana, jak i napisana w/g mojej oceny 9/10, jednak brakuje mi tutaj formy wizualnej, której początkująca osoba może uznać za niezbędną, stąd jeden punkt mniej ;)

Śmiało mogę polecić książkę "Leksykon symboli tarota", która otworzy nam oczy na trudniejsze aspekty tarota, oraz pozwoli na szerszą interpretację.
Pozdrawiam i Dziękuję
Agiatis
*Recenzja znajduje się również na forum: kartylosu.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz